maandag 17 januari 2011

Chanel quatre Ombres

Sinds een tijdje ben ik helemaal into Chanel. Niet alleen de mode en alles eromheen vind ik superleuk, maar ook de make-up! En daarmee bedoel ik niet het beroemde Chanel No. 5. Nee, ook de "gewone" make-up. Zoals de poeder, oogschaduwen, lippenstiften etc. Maar aangezien ik een arme tiener van 14 ben, en ik me zulke mooie dure spullen niet even snel kan veroorloven, moet ik het doen met Essence en Catrice (terwijl die ook gewoon prima zijn!).

Maar, op pakjesavond van 5 december, kwam Sinterklaas toch nog even met aangename verassingen qua make-up; ik kreeg een pakketje van Chanel vol testers. Van Yves Saint Laurent tot Estée Lauder en Chanel. Heel handig dus! Daar was ik dus heel tevreden mee, want er zaten lippenstiftjes, parfummetjes en mini mascara's bij!

Alsof dat niet genoeg was van beroemde merken, kreeg ik ook nog eens een oogschaduw paletje van vier schitterende kleuren! Ik hou erg van naturel shimmer kleuren, dus Sinterklaas had deze keer érg mijn smaak getroffen! De Les 4 Ombres. In nummer 14, Mystic Eyes.


Het is een vrij compact doosje. Niet heel veel ''trammelwam'' eromheen. Maar gewoon: baf, vier kleuren, klaar. En daar houd ik erg van! Dus het is ook een fijne oogschaduw om mee te nemen. Een echte 'tas-fitter'!


Het zijn dus 4 kleuren. Als je de naam vertaalt: quatre Ombres betekent vier schaduwen. Wat dus erg gepast is. De bovenste rechts is een mooie half diepbruine shimmerkleur. De bovenste links is een lieve roze champagnekleur. De onderste links is een beetje zilvergoud, maar niet dat het kitscherig is. En de laatste, de onderste rechts, is een lichte hazelnoot shimmerkleur. Mijn favoriete!
De kleuren zijn baked,  dat houdt in dat de kleuren bol staan. Dus niet plat erin gedrukt, maar een beetje omhoog, zo krijg je een nog mooier effect!


Over de pigmentatie ben ik super tevreden! Ik heb op een aantal beautyblogs gelezen dat Chanel oogschaduwen niet erg goed zijn. Maar ik heb helemaal niets op te merken! Met één vingerveeg had ik al meteen veel pigment. Zelfs zonder basis primer kon je de kleuren mooi zien zitten. Het zijn echt mooie subtiele kleurtjes, die je dus ook heel fijn naar school etc. kan dragen. 
Ik heb er nog geen look mee gemaakt, omdat ik er graag zorgvuldig mee om wil gaan en zo. 


Ik ben erg blij met dit cadeau! En eigenlijk moet ik mijn vader bedanken, die dit aan mij gegeven heeft!
Zo zie je maar, vaders hebben er af en toe wél verstand van!

Les 4 ombres heb ik natuurlijk als cadeau gekregen,
maar ik heb even voor jullie de prijs opgezocht:
ongeveer €41,85




Geen opmerkingen:

Een reactie posten